Основне завдання рітейлерів при оснащенні супермаркетів - створити сприятливу атмосферу для продавців і покупців, зробити процес покупок максимально зручним. Основним атрибутом комфортного шопінгу є купівельні візки та кошики. Наявність цього обладнання в торговому залі - це турбота про покупця, адже візок - це перша річ, з якою стикається відвідувач супермаркету, вона ж супроводжує його в процесі здійснення покупок і вона ж - остання річ, з якою покупець розлучається, залишаючи супермаркет. Для тих, у кого немає досвіду в підборі обладнання, головним критерієм при виборі візка залишається ціна, однак досвідчені рітейлери при підборі візків і кошиків враховують такі чинники:
Формат магазину (розмір середнього чека, інтенсивність купівельного потоку, площа торгового залу)
Знаючи цільового покупця магазину можна відповідно комплектувати візок додатковими аксесуарами: платформою для ящиків, дитячим сидінням, монетоприймачем, вішалкою для одягу, гаком для сумки, рекламною ручкою та рекламною рамкою.
Для торгових об'єктів, де реалізуються продовольчі і непродовольчі товари, ідеально підходять візки з нижньої платформою, на яку можна покласти габаритні речі. Нижня платформа може бути виконана в двох варіантах, в залежності від спрямованості магазину: у вигляді металевої решітки (для магазинів формату сash & сarry) або у вигляді металевої пластини (для будівельних супермаркетів і супермаркетів формату DIY).
У магазинах, що спеціалізуються на продажу квітів, рослин і садово-городнього інвентарю, візок комплектується зручними відкидними гратами.
Також існують візки зі зменшеним кошиком, що полегшить процес покупок людям з обмеженими можливостями пересування, а для покупців з дітьми передбачені візки у вигляді автомобіля.
Знання площі торгового залу дозволить визначитися з розміром і кількістю візків. Підбираючи розмір візка потрібно врахувати також ширину проходу між касами, стелажами і вітринами (в них повинні вільно проїжджати 2 візка).
Залежно від розміру візки бувають:
- Маленькі: 60, 80, 100 літрів (для магазинів від 100 до 500 кв.м.);
- Середні: 125, 150 літрів (для магазинів від 500 до 2 000 кв.м.);
- Великі: 180, 210, 240 літрів (для магазинів від 2 000 кв.м.).
Відштовхуючись від торгової площі і особливостей магазину, кількість купівельних візків з розрахунку на 100 кв.м торгової площі:
- Магазин самообслуговування площею 100-500 кв. м. - 25 шт. на 100 кв.м .;
- Площа 500-800 кв. м. - 20шт. на 100 кв.м .;
- На 800 кв. м. потрібно від 100 візків. Виходячи з розрахунку, що на 20 кв. м. вільної від обладнання торгової площі потрібно 3 візки
800/20 * 3 = 120 візків.
- Для супермаркету площею від 1500 кв. м., де торгове обладнання займає 45%, на одного покупця з візком відводиться 3 кв.м.
приблизна формула розрахунку: (1500 45%) / 3 = 275 візків.
- На торгову площу від 5000 кв. м. кількість візків можна розрахувати, взявши за визначальну величину - 13 візків на 100 кв.м.
приклад: 5000 * 13 / 100 = 650 візків.
- У магазинах, площею від 2000 кв.м., потрібно враховувати кількість кас: на кожну касу слід передбачити по 30-35 візків;
- Якщо у магазина є своя парковка, то для розрахунку кількості візків необхідно врахувати співвідношення паркувальних місць -
якщо їх більше, ніж одне на 5 кв.м, потрібно брати додатково один візок на одне паркувальне місце.
- Для міні-маркетів оптимально підійде ручний кошик, який розрахований на покупку товарів повсякденного попиту.
Матеріал
Візки та кошики виготовляють з металевого сталевого дроту, який потім покривається цинком або хромом шаром товщиною 10-15 мікрон і шаром прозорого лаку завтовшки 8-10 мікрон. Завдяки технології подвійного захисту від зовнішніх впливів візки є зовні презентабельними і надійними в використанні. Візки з покриттям цинк + лак в найбільшому попиті. Також важливе місце займає розмір сітки: через занадто великий розмір дрібні покупки можуть випадати, тому дрібний збереже покупки невеликого розміру від випадання з кошика. Не повинно бути гострих країв, які можуть пошкодити продукти або травмувати покупця. Важливою деталлю купівельних візків є колеса. Особливу увагу варто звернути на механізм - це найважливіша, найбільш схильна до зносу протягом усього терміну експлуатації, деталь. Колеса без шарнірів досить швидко ламаються, у них жорсткий хід. Погано, якщо покупцеві доводиться штовхати перед собою візок, колеса якої стопоряться. Наявність міцного гумового обода і шарнірів гарантує тихий і легкий хід.
Не так давно, на українському ринку з'явилися пластикові візки, перевагою яких є яскравий дизайн, безшумний хід, висока маневреність і зручність у використанні, велика кольорова гама пластику, екологічна безпека, відсутність корозії і легка заміна деталей.
У сегменті купівельних кошиків також представлені пластикові та металеві кошики. Останні бувають хромованими і оцинкованими об'ємом 20, 22,25,27,30 л.
Можливі варіанти зберігання візків
Стандартний спосіб зберігання - розташування візків поруч зі входом в торговий зал. Для невеликих магазинів це економія торгової площі. Для гіпермаркетів, магазинів сash & сarry і DIY є інше рішення - парк-бокси, які дозволяють вивільнити торгову площу для більш ефективного її використання.
Бувають і покупці що йдуть з магазину не тільки з покупками, а й з візком. Запобігти крадіжці можна декількома способами:
Прапорець - приверне увагу охорони магазину, за габаритами важче заховати в багажник.
Монетоприймач, встановлений на візок. Покупцеві потрібно віддати монету номіналом 50 коп., Щоб узяти візок із загальної «зв'язки». Але рітейлери не практикують такий метод через високу вартість монетоприймача - 20-30 євро, до того ж, 50 коп., занадто невелика сума в порівнянні з візком.
Пост охорони - найнадійніший спосіб захисту візків від крадіжок на виїзді з парковки.
Візки та кошики в торговому залі, за рахунок правильно застосованих маркетингових технологій, здатні окупити себе і навіть приносити прибуток. Для досягнення цього, досить використовувати візок як рекламоносій - обладнати спеціальними ручками і панелями. У такого виду реклами є величезна перевага, на відміну від статичних POS-матеріалів, вона рухається по всьому залу та привертає до себе увагу.